Herbalife - Tak takhle teda ne!

Pro dnešek jsem si pro vás připravila zvláštní typ článku. Tento blog jsem si založila především proto, abych vyvracela mýty a nepravdy spojené s výživou. Zůstával mi rozum stát, když jsem viděla každý další jídelníček v časopise nebo internetu, který zaručoval rychlé zhubnutí při minimálním příjmu, a tak jsem si řekla, že potřebuji všechny upozornit na to, jaký nesmysl to je.

Nedávno jsem na FB v jedné diskuzi narazila na dotazník zabývající se zdravou stravou. Nedalo mi to a vyplnila jsem ho. Po poměrně krátké době mi obratem přišla odpověď. Po přečtení jsem zjistila, že dotazník vypracovala paní, která spolupracuje se známou firmou Herbalife.

Na základě několika obecných otázek mi vypracovala analýzu mého jídelníčku. Ta byla přímo nabitá mýty ohledně výživy, a tak jsem se rozhodla její odpověď okomentovat.

Vyhodnocení Vašeho testu:
STRAVA:
1.BÍLKOVINY
Ve vašem jídelníčku velmi podceňujete bílkoviny, zvláště pak ty rostlinné.

Nevím, z jakých přesných informací paní vycházela, nicméně ve svém jídelníčku velmi dbám na dostatečný příjem bílkovin, ať už se jedná o maso, tofu nebo jinou formu bílkoviny na oběd, vajíčka nebo tvaroh na snídani a kvalitní šunku na večeři.

- MASO: nejlepší je krůtí, králík a hovězí. Velmi záleží na kvalitním zdroji a původu masa. V jídelníčku by se mělo objevit max. 3x týdně skrz trávení. Kuřecí maso je odpad.

Ohledně kvality masa s paní souhlasím. Na trhu najdete však i kvalitní kuřecí maso. Rozhodně bych ho nepovažovala za odpad, ale za plnohodnotný zdroj bílkovin, který je cenově dostupný, a navíc obsahuje široké spektrum aminokyselin. Jíst maso 7x týdně není potřeba, nicméně omezení na max. 3x týdně mi přijde příliš striktní, a pokud člověk nemá žádné specifické zdravotní problémy, neměl by mít problém maso bez problémů strávit.

-SÓJOVÉ VÝROBKY: 100% zařadit do svého jídelníčku (Tofu, Tempeh, Dobáčky,..)

Pokud člověk dokáže pokrýt příjem bílkovin z jiných zdrojů, nevidím důvod zařazovat sójové výrobky, pokud člověku např. nechutnají. Sama tofu jím, ale sójové polotovary ve svém jídelníčku vůbec nemám a nepřipadá mi, že se o něco ochuzuji.

- RYBY: je potřeba zařadit do jídelníčku alespoň 2-3x týdně. Opět dbát na kvalitní zdroj. Jsou důležitým zdrojem Omega 3. Pangasius je odpad.

Tady souhlasím s tím, že jídelníček české populace je velmi chudý na rybí maso. Také souhlasím s tím, že je dobré dbát na kvalitu. Pangasius obvykle v obchodem není tolik kvalitní.

- UZENINY: pouze kvalitní šunku s 96% masa. Žádné párky ani klobásy, po zahřátí obsahují rakovinotvorné látky.

Kvalitní šunka je vhodným zdrojem bílkovin. Nejlepší volit tu s vyšším množstvím masa a dávat pozor na množství soli. Párky a klobásy by se neměly v našem jídelníčku vyskytovat pravidelně, protože zvýšená konzumace těchto výrobků opravdu zvyšuje riziko vzniku rakoviny, ale také i proto, že tyto výrobky obsahují vyšší procento tuku a soli.

-MLÉKO A JOGURTY: bychom jako dospělý savec vůbec pít a jíst neměli - zahleňují střeva. Lze nahradit bezlaktózovým nebo rostlinným (sójové, mandlové,..) mlékem/jogurtem

Ať si říká, kdo chce, co chce, mě na konzumaci mléka nic špatného nepřijde, pokud nemá člověk alergii na laktózu nebo nebo laktózovou intoleranci. Pokud ale problém s laktózou máte, pak je bezlaktózové mléko vhodnou alternativou oproti mlékům rostlinným, z nichž některé (mandlové, rýžové, makové, ...) neobsahují téměř žádné bílkoviny ani vápník, což bychom od mléka obvykle čekali.

Že mléko zahleňuje? To je sice pravda, ale jen na chvíli, a to sliznici hltanu, aby se pak přeměnilo na jednotlivé živiny a vstřebalo. Jak je vidět střev se to vůbec netýká.

A proč se vyhýbat jogurtům? Jsou skvělým zdrojem kvalitních bílkovin, probiotických kultur a neposlední řadě také vápníku, který je z mléčných výrobků nejlépe vstřebatelný.

- SÝRY: jen ty tvrdé a do 30% tuku a pouze příležitostně.

Sýry jsou také stejně jako jiné mléčné výrobky výborným zdrojem bílkovin a vápníku. Pro pravidelnou konzumaci jsou nejlepší ty do 30% tuku.

- VEJCE naopak klidně obden a ještě lepší, když jsou domácí, je to skvělý zdroj bílkovin pro regeneraci buněk.

Souhlasím.

2.OVOCE+ZELENINA

Na zelenině a ovoci by také chtělo zapracovat. Měly by tvořit denní součást našeho jídelníčku.

- OVOCE: při redukci výhradně dopoledne, 2-3ks denně.

- ZELENINA: po celý den, min. 3-4 ks denně. Je velmi důležitá jako zdroj vlákniny.
(bohužel v dnešním ovoci i zelenině je vlákniny velmi málo, měli bychom využít k doplnění vlákniny i vlákninu ve formě tabletek nebo nápoje)

Ovoce i zelenina jsou běžnou součástí mého jídelníčku (z tohoto už mi dochází, že paní asi místo individuální analýzy posílá všem zřejmě stejný text).

Ovoce je dobrým zdrojem vlákniny a vitamínů. Některé druhy obsahují větší množství jednoduchých cukrů, ale nemusíte se je bát zařadit ani odpoledne, např. s přidáním jogurtu nebo kefíru pro lepší zasycení. Někteří doporučují zařadit ovoce i jako druhou večeři. A proč ne? U hubnutí se jedná především o poměr přijmu vs výdeje energie. Navíc neplatí, že by vaše tělo mělo hodinky, aby si řeklo, že je už odpoledne a že si všechny cukry, které teď sníte, uloží.

Není mi známo, že by se množství vlákniny v zelenině v poslední době změnilo. Naopak zelenina je výborným zdrojem jak rozpustné, tak nerozpustné vlákniny. A pokud jíte pravidelně ovoce, zeleninu, celozrnné výrobky, luštěniny, obiloviny, pak není důvod vlákninu suplementovat.

3.TUKY

- PŘÍRODNÍ OŘECHY: jsou výborný zdroj zdravých tuků můžete jíst tak 4x týdně, hlavně ne večer a jen půl hrstky

Souhlasím. Večer můžou být ořechy pro některé hůře stravitelné.

-RYBY: konkrétně losos je skvělým zdrojem Omega 3

Tak zrovna losos asi ne. Žijeme v ČR, a tak je vhodnější jíst ryby lokální, které k nám nepřiváží přes půl světa. Co třeba takový pstruh, kapr, candát, okoun,...?

4.SACHARIDY

Přemíra sacharidů ve stravě je problémem většiny lidí. Dáváme zbytečně moc přílohy/pečiva a bohužel omezujeme bílkoviny a zeleniny. Sacharidy určitě zařaďte do jídelníčku, ale s mírou a zaměřte se na ty nutričně bohatší.

-KUSKUS, BULGUR, QUINOA, RÝŽE (jasmínová, basmati, dlouhozrnná,..), TĚSTOVINY (rýžové, žitné, celozrnné,..)

- LUŠTĚNINY: klidně 3x týdně. Jsou super zdroj rostlinných bílkovin. Ale obsahují i sacharidy, proto při redukci pouze do 15.30hod

- PEČIVO jedině žitné nebo večerní chlebík od Penamu. V klasickém pečivu (rohlík, chleba, kaiserka,..) je obrovské množství plísní!!!

Nadbytek sacharidů může být u některých lidí problém. I když spousta žen, které zřejmě dotazník vyplňuje, má v důsledku vyřazení pečiva a příloh naopak ve svém jídelníčku sacharidů málo. Ve většině ale s paní souhlasím. Jediné, co mi bije do očí je večerní chleba od Penamu, konzumace luštěnin do 15:30 a plíseň v pečivu.

Plísně v pečivu se rozhodně nebojte. Jedná se jednoduše jen o lživou informaci, která se šíří internetem. Pokud ho řádně skladujete, pak není důvod se plísně v pečivu bát.

Naše tělo potřebuje složené sacharidy i odpoledne a večer. Není důvod proč bychom si nemohli dát luštěniny i na večeři, pokud vás nenadýmají (např. červená čočka).

Chleba o Penamu je bohatým zdrojem bílkovin a tuků. Nicméně si myslím, že od pečiva obvykle očekáváme, že bude zdrojem složených sacharidů, které bychom měli konzumovat i na večeři. A tak si nejsem příliš jistá, kde bych je pak vzala, kdybych si na večeři dala večerní chlebík s tvarohovou pomazánkou a zeleninou.


5.POCHUTINY

- SLADKÉ: je nejlepší hořká čokoláda 70% kakaa nebo kvalitní proteinové tyčinky. Pokud chcete redukovat, sladké by mělo být pouze na dopolední svačinku. 
POZOR! Pokud Vás často honí chutě na sladké, máte zaplísněná střeva.

-SLANÉ: pokud Vás naopak honí mlsná na slané (chipsy) máte přetížené ledviny!

Co se týká kvalitní čokolády, můžu souhlasit. Nicméně si při hubnutí dávat pravidelně na svačinu proteinovou tyčinku, příliš nedoporučuji. Je skvělým pomocníkem na výletech, kdy si toho nechceme s sebou moc brát, ale jako svačinu bych jí viděla jen jako občasnou variantu. Obsahují poměrně velké množství tuků a cukrů. Vždy ale záleží na aktivitě a cílech člověka během dne. A stejně jako s ovocem je jedno, zda si dáte sladké odpoledne nebo dopoledne. Pokud máte dostatečný výdej, pak tělo využije energii tak či tak.

Pokud máte chutě na sladké, tak nemáte zaplísněná střeva! To je nesmysl! Může to být tím, že máte nedostatečný příjem, nedostatek živin (bílkovin, sacharidů, tuků, vlákniny) v jídelníčku, nedostatečně pijete, máte "své dny" nebo se jedná o emocioální chutě. A stejné to může být i s chutěmi na slané.

PITNÝ REŽIM:

- v ČISTÉ VODĚ je potřeba denně vypít 4dcl na 10kg váhy (vzorec váha x 0,04 = ......počet litrů za den) + v létě 1L navíc

- MINERÁLKY: nejsou denně vhodné, zatěžují ledviny a zvlášť, když jsou perlivé. Dále pokud chcete redukovat, ochucené obsahují velké množství cukru.
- COCA-COLA: odvápňují Vaši kostru a fosforečnany naprosto ničí Váš žaludek. Vynechat.
- DŽUSY: zaplísňují střeva. Vynechat.

- teď přes zimu jsou super ZELENÉ ČAJE a ty se započítají do pitného režimu (klidně denně a je to skvělý životabudič)

- KÁVA: jedině čerstvě namletá, bez cukru, mléka, smetánky,..
- ALKOHOL+ENERGETICKÉ NÁPOJE: zbytečný zdroj cukrů a chemikálií

- 2/3 pitného režimu za den by se mělo vypít dopoledne + alespoň 3dcl ráno nalačno (+ citron) - skvěle nastartuje metabolismus

S množstvím přijaté vody souhlasím. Upřednostňovala bych čistou vodu. Minerálky můžou být ale také skvělým doplňkem. Samozřejmě vhodnější jsou ty bez cukru a sladidel. Kolu bychom si měli dávat jen příležitostně.

Džus rozhodně nezaplísňuje střeva! Další falešná informace! Obsahuje větší množství cukrů, takže bychom si měli s jeho přílišnou konzumací dát pozor a nepít ho po sklenkách. Ale pro zpestření jídelníčku proč ne.

Zelený čaj a káva je na rozhodnutí každého. Každý se "dopuje" během dne jinak. Někomu stačí čaj, jiný dává přednost kávě. Dva šálky kávy by neměly našemu tělu uškodit, pokud nejsme příliš citliví na kofein. A co se týká kávy s mlékem, pak, pokud vám to nezpůsobuje zažívací problémy, není nutné si ji odpírat.

2/3 tekutin by se mělo vypít dopoledne? A to proč? Nedokážu si představit, že vypiju 2l vody dopoledne a na celé odpoledne a večer mi zbyde 1l vody. Zdá se mi to jako nesmyslné pravidlo. Pít by se mělo pravidelně, po celý den a v přiměřených dávkách.

POHYB:
Pohyb sice tvoří pouze 20% (80% je strava), ale je velmi důležitý!! Měli bychom se denně hýbat.

- alespoň 30 minut denně procházka, minimum 3x týdně nějaké cvičení

Dá se souhlasit. I když někomu může vyhovovat pravidelný pohyb každý den a jiný upřednostňuje intenzivnější tréninky 3x za týden. Také záleží na zdravotním stavu člověka a jeho cílech.

ZDRAVÍ:
Vaše zdravotní problémy dle ORGÁNOVÉ SYMBOLIKY - ČÍNSKÉ MEDICÍNY značí:

-SNÍŽENÍ HMOTNOSTI + ÚBYTEK TUKU - Kompletní změna životního stylu: Jídelníček, pitný režim, doplňky stravy - F1 + THERMOČAJ + THERMOCOMPLETE + PROTEIN DRINK MIX

STANDARDNĚ SE MNOU LIDÉ HUBNOU 3-3,5kg ZA MĚSÍC! BEZ DIETY!

Já a hubnout? Z čeho paní vycházela? Měla bych spíše nějaké to kilo přibrat, abych vypadala zdravěji! Myslím si také, že můj jídelníček je poměrně vyvážený a kompletní změnu životního stylu nepotřebuji. A i kdybych chtěla nějaké to kilo zhubnout, tak to lze i bez jejich zázračných proteinových drinků (Herbalife), čajů a jiný doplňků stravy. I tady jde jasně vidět, že paní předpokládá, že každý, kdo žádá o analýzu jídelníčku, chce zhubnout.

-NÁRŮST SVALOVINY: kompletní změna životního stylu: Jídelníček, pitný režim, doplňky stravy, silové cvičení - F1 + THERMOČAJ + PROTEIN DRINK MIX

A opět to slovo - kompletní - když už chcete něco změnit, tak aniž by paní věděla přesně, jak vypadá můj životní styl, chce mi ho kompletně změnit. Jinak to nejde. Jinak než kompletní změnou, vyřazení potravin způsobující plíseň ve střevech a s použitím jejího zázračného proteinového nápoje a čajů to nepůjde. Jediné, s čím lze souhlasit, je, že pokud chce člověk nabrat svalovou hmotu, měl by zařadit silový trénink.

-ÚNAVA / NESPAVOST / STRES: chronický nedostatek živin v organismu vlivem zahleněných střev >> nutno vyčistit střeva - Kompletní změna životního stylu: Jídelníček, pitný režim, doplňky stravy F1 + THERMOČAJ + KRTEK (Vláknina + Multivitamin) + ALOE

-NEGATIVNÍ MYŠLENÍ: chronický nedostatek živin v organismu vlivem zahleněných střev >> nutno vyčistit střeva - Kompletní změna životního stylu: Jídelníček, pitný režim, osobní rozvoj a doplňky stravy F1 + THERMOČAJ + KRTEK (Vláknina + Multivitamin) + ALOE

V poslední době spím výborně. Únavu pociťuji sem tam a stresu mám v životně poměrně dost. Nemyslím si, že by to mělo ale něco do činění s hleny ve střevech. Je sice pravda, že čím dál tím častěji se spojuje kvalita střevní mikroflóry s psychickým stavem člověka. Nicméně bych volila zařazení probiotik (kefíru, jogurty, kvašené zeleniny, kombuchu, ...) (ano těch mléčných výrobků, které paní nedoporučuje), pobyt na sluníčku, pohyb a relaxaci spíše než její zázračné vitamíny, aloe a jiné doplňky stravy.

(!!!DŮLEŽITÉ: Já nikoho neléčím, ale ze své vlastní zkušenosti a zkušenosti mých klientů vím, že CELKOVOU ZMĚNOU ŽIVOTNÍHO STYLU se dá dosáhnout pozitivních výsledků i v oblasti zdraví.)

Je hezké, že paní zmiňuje, že není lékařka a že lidi neléčí, ale sama by si mohla doplnit aspoň základní vzdělání ve výživě předtím, než začne ostatním lidem radit s jídelníčkem. Takové nepravdy, které sama rozšiřuje, svědčí o tom, že jí vědomosti chybí a pouze předává dál nesmysly, které někde vyslechla.

Základem všeho je začít tělo čistit a dodávat mu kvalitní živiny + pitný režim. Tím pádem se zbavíte odpadních látek, zhubnete/nabere kvalitní svalovinu a ještě si pomůžete od zdravotních potíží. Nezapomínejte na to, že léky od lékaře pouze potlačují důsledek, ale neřeší příčinu!

Tělo se čistí samo - prostřednictvím jater, ledvin a plic. Je nesmysl myslet si, že je potřeba zařazovat nějaké detoxikační diety a popíjet detoxikační čaje. Ba naopak nám to může spíše uškodit. Orgány potřebují kvalitní zdroje bílkovin, vlákninu, probiotika a energii na správné fungování. To vše jim díky zařazení detoxikační diety často odepřete.

Souhlasím, že díky kvalitní stravě a dostatečnému pitnému režimu, našemu tělu prospějeme.

Léky jsou k tomu, aby lidem pomáhali v případech, kdy je to potřeba. Mají význam, ale souhlasím, že pokud není potřeba, pak je zbytečné je nadužívat.

MOJE PRÁCE SPOČÍVÁ V ÚPRAVĚ VAŠEHO JÍDELNÍČKU A ZAŘAZENÍ ČISTÍCÍCH BYLINNÝCH PRODUKTŮ (u zdravotních potíží rovnou nastiňuji názvy produktů, které by byly pro Vás vhodné, POZOR! neznamená, že musíte mít všechny produkty výše zmíněné, to už potom záleží pouze na Vás, které si zvolíte). Produktovou brožuru najdete v příloze e-mailu.

Abych Vám svoji práci ještě malinko přiblížila, posílám ANIMOVANOU PREZENTACI, která řekne víc než tisíc slov :-)Jakmile prezentaci shlédnete (najdete ji též v e-mailu v příloze), pokračujte dále:
V případě, že chcete svoji situaci začít řešit, v současné době nabízím pouze
ONLINE COACHING (přes Facebook, Messenger, Instagram, Whatsapp, email a ZOOM KONFERENCE, kde se můžeme navzájem vidět a slyšet).

Jak probíhá online coaching:

-sestavení jídelníčku Vám na míru + zakomponování bylinných produktů na vyčištění, dovyživení

a regeneraci Vašeho těla

-pravidelné online kontroly
-Facebookové skupiny - denně nové recepty, tipy, inspirace, informace, online cvičení,...

-podpůrné materiály (nákupní košíky, recepty,...)

-24hodinová podpora (Messenger, Instagram, Whatsapp, ZOOM,...)

POKUD MÁTE JAKÉKOLIV DALŠÍ DOTAZY (JÍDELNÍČEK, CENA, PRODUKTY,...), NEVÁHEJTE SE NA MĚ OBRÁTIT :-).

Od této paní bych si jídelníček nenechala připravit. Už její úvodní mail mě přesvědčil o tom, že její vzdělání v oblasti výživy je nedostatečné. Spíše se bojím přemýšlet o tom, kolik lidem paní už oslovila a oni jí na tento zázrak naletěli. Proto vás prosím, pokud potřebujete konzultovat svůj jídelníček nebo pomoct ohledně výživy, obracejte se na nutriční specialisty a ne na výživové poradce, kteří si udělají jen nějaký základní kurz. Nutriční specialisté studovali výživu na VŠ.