Ovesná kaše s jablky a skořicí

I když je podzim za námi, na jablečnou klasiku, tedy kombinaci jablek, skořice, ořechů a rozinek, mám chuť téměř vždy. Navíc mám v zásobě jablíčka a vlašské ořechy přímo ze zahrady, takže dnešní kaše je téměř celá v bio kvalitě.

Suroviny

  • 50g ovesných vloček
  • 30g rozinek
  • 1/2 malého jablka
  • půl hrnku vody
  • pár vlašských ořechů
  • 2 lžičky medu
  • skořice
  • špetka soli

Postup

Ovesné vločky uvařte v osolené vodě a přimíchejte do nich rozinky a skořici. Nakonec přidejte na plátky nakrájené jablko a ještě chvíli provařte. Doslaďte podle chuti medem a přimíchejte ořechy.


Tipy

  • Vločky jsou zdrojem postupně se uvolňující energie, kvalitních sacharidů, rostlinných bílkovin a rozpustné vlákniny. Pokud tak zařadíte ovesné vločky pravidelně do svého jídelníčku, stabilizujete si tím cukr v krvi, podpoříte činnost střev a snížíte hladinu cholesterolu. Vločky navíc obsahují vitamíny A, B, E a D, minerální látky (vápník, železo, zinek, měď) a kyselinu listovou a pantothenovou. Vločky se vám tak budou hodit pro zvládání stresu a zlepšení stavu vašich vlasů, nehtů či pokožky.
  • Ve vlašských ořechách najdete především zdravé tuky, tedy omega-3 mastné kyseliny, které podporují cévní systém a snižují krevní tlak. Dále obsahují vitamíny řady E a B, hořčík nebo zinek. Ořechy působí pozitivně na nervovou soustavu, snižují stres, zlepšují koncentraci a paměť a mají vliv také na migrénu, krvetvorbu, srdeční činnost a kvalitu zubů, nehtů a pokožky.
  • Jablka jsou bohatým zdrojem vlákniny zvané pektin, která pomáhá upravovat trávení. Váže na sebe také tuky a cholesterol. Při pravidelné konzumaci se zlepší váš imunitní systém, ale také činnost jater, nadledvinek, cévního systému nebo ledvin. Najdete v nich i celou řadu vitamínů, a to především těch rozpustných v tucích, jako je vitamín A nebo K a také řadu minerální látek (selen, draslík, fosfor, hořčík, vápník).
  • Kromě vlašských ořechů přidejte mandle, lískové ořechy nebo směs semínek.
  • Místo ovesných vloček můžete použít také pšeničné, žitné, špaldové nebo ječné.

  • Energetická hodnota: 1 712kJ
  • Počet porcí: 1