Pečený květák

Je tady podzim. Mé nejoblíbenější roční období. Čerstvé zeleniny není už tolik, a tak vždy uvítám nový způsob zpracování kořenové nebo košťálové zeleniny. Dneska jsem si proto pro vás připravila recept, který můžete použít jako lehkou večeři nebo jako já přílohu.

Suroviny

  • 1 květák
  • 1 vejce
  • lahůdkové droždí
  • sladká paprika
  • sůl, pepř

Postup

Květák rozeberte na růžičky. Můžete ho lehce povařit v osolené vodě, ale ne příliš, aby zůstal křupavý. Mezitím si předehřejte troubu na 200°C.

Rozklepněte vejce, přidejte k němu sůl, pepř, koření a obalte v něm květák. Květák rozmístěte na plech s pečícím papírem a posypte lahůdkovým droždím. 

Pečte cca 40 minut dozlatova.


Tipy

  • Květák můžete jíst jako přílohu, např. ke kuřecí roládě s jablky, nebo si k němu připravit dip, např. ze skyru, čerstvé cibule, pár kapek citrónové šťávy, soli, pepře a pažitky.
  • Květák můžete obalit v lahůdkovém droždí nebo ho jen posypat. Záleží na vás. 
  • Místo sladké papriky můžete přidat pikantní chilli, nakrájenou petrželku, kurkumu, která obal hezky obarví nebo mletý kmín.
  • Místo vejce můžete použít olej. 
  • Květák můžete posypat orestovanými sezamovými semínky.
  • Květák můžete nakonec potřít pestem z petržele.
  • Květák je bohatý na provitamín A, vitamín B, C a E a velké množství draslíku, díky kterému němuž květák pomáhá zmírňovat problémy s oběhovým systémem a srdcem, navíc podporuje také krvetvorbu. Květák působí pozitivně na činnost trávicího ústrojí, tedy proti zácpě, vředům a proti onemocnění tlustého střeva. Květák působí preventivně proti rakovině, jelikož obsahuje velké množství fytochemických antikarcinogenů. Má také protizánětlivé a antioxidační účinky. Navíc podporuje kvalitu kloubů, vlasů a nehtů. 

  • Počet porcí: 2
  • Energetická hodnota: 674kJ