Tahini omáčka

Tahini omáčka není zrovna tradiční potravina, kterou seženete v běžném supermarketu. Pokud ale zamíříte do obchodu se zdravou výživou nebo orientálního obchodu, tak na ni zcela jistě narazíte. Pochází z oblasti Středního východu a je vyrobena z drcených sezamových semínek a soli.

Suroviny

  • 50g tahini omáčka
  • voda (polovina množství tahini)
  • šťáva z citrónu
  • 2 stroužky česneku
  • snítka petrželové natě
  • sůl

Postup

V misce smícháme tahini omáčku se studenou vodou. Přidáme sůl a vymačkanou šťávu z citrónu. Najemno nasekáme petrželovou nať, utřeme česnek a přimícháme do omáčky. Omáčka by neměla být příliš řídká.


Tipy

  • Tahini omáčku můžete servírovat samostatně s pita chlebem nebo nakrájenou zeleninou jako dip.
  • Pokud ji uděláte řidší, můžete ji využít i jako dresink do salátů nebo jako omáčku k různým zeleninovým pokrmům.
  • Tahini omáčka je zdrojem nenasycených tuků, minerálů, vlákniny, železa, hořčíku a jiných látek. Díky tomu pomáhá při prevenci anémie, deprese, premenstruačního syndromu, k snížení hladiny choresterolu, zvýšení imunity či při léčbě zácpy a zvýšení metabolismu. Navíc je dokonce hned po máku druhým nejvýznamnějším rostlinným zdrojem vápníku.

  • Energetická hodnota: 645kJ
  • Počet porcí: 2